بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستگاه تصفيه آب

 دستگاه تصفيه آب


فيلتر کربن فعال

فيلتر اسمز معکوس ممبران

همانطور که بيان شده انواع مختلف فيلتر‌ها وجود دارند که دستگاه تصفيه آب خانگي از آن‌ها استفاده مي‌کنند. هر کدام از اين فيلتر‌ها به روشي خاص، بخشي از آلودگي‌ها را از آب برطرف مي‌کنند. اکثر اين دستگاه‌هاي تصفيه آب خانگي از دو يا سه فيلتر مختلف براي تصفيه آب استفاده مي‌کنند. بنابراين توصيه مي‌شود براي داشتن آب سالم دستگاه تصفيه آبي را انتخاب کنيد که در چند مرحله با استفاده از فيلتر‌هاي مختلف به تصفيه آب بپردازد.


شايع‌ترين فيلترهاي آب خانگي از گرانول‌هاي کربن فعال استفاده مي‌کنند که با نام کربن فعال يا AC شناخته مي‌شوند. ساختار اين نوع فيلتر‌ها بر اساس قرارگيري نوعي ذغال در آن مي‌باشد که با استفاده از آن بسياري از ناخالصي‌ها را از آب برطرف مي‌کند. اما پس از مدتي ناخالصي‌ها در اين نوع فيلتر تجمع پيدا مي‌کند و به اين معني است که فيلتر بايد تعويض شود و اين موضوع سبب شده است که استفاده از آن هزينه‌هاي مداوم و قابل توجهي را در پي داشته باشد.

نوع ديگري از فيلتر‌هاي دستگاه تصفيه آب، فيلتر اسمز معکوس مي‌باشد که در اين نوع آب از طريق فشار از فيلتر عبور مي‌کند و مواد شيميايي موجود در آب توسط فيلتر آب جدا مي‌شوند. اين نوع از فيلتر عملکرد خوبي دارد و اصولاً دستگاه تصفيه آب خانگي روميزي که اين نوع فيلتر را دارا مي‌باشد، بسيار قابل اعتماد و مفيد است.

فيلترهاي مبدل يوني به ويژه در نرم کردن آب(حذف سنگ آهک) بسيار خوب هستند. آن‌ها براي جدا کردن اتم‌ها از يک ماده‌ي آلاينده براي ايجاد يون‌ها طراحي شده‌اند. سپس آن‌ها طي فرآيندي اين يون‌ها را به دام مي‌اندازند و به جاي آن برخي از يون‌هاي مختلف که کمتر مزاحمت ايجاد مي‌کنند را آزاد مي‌کنند. به عبارت ديگر، يون‌هاي بد را با يون‌هاي خوب مبادله مي‌کنند. آب سخت حاوي ترکيبات منيزيم و کلسيم است و هنگامي که آن را از يک فيلتر تبادل يوني عبور مي‌دهيم، اين ترکيبات به شکل يون‌هاي منيزيم و کلسيم تقسيم مي‌شوند.

دانه‌هاي فيلتر منيزيم و يون‌هاي کلسيم جذاب‌تر از سديم هستند، به طوري که آن‌ها منيزيم و يون‌هاي کلسيم دريافت مي‌کنند و يون‌هاي سديم خود را آزاد و جايگزين مي‌کنند. بدون يون‌هاي منيزيم و کلسيم، آب طعم بهتري پيدا مي‌کند. با اين حال سديم نيز نوع ديگري از آلاينده‌ها است و شما نمي‌توانيد محصول پاياني تصفيه‌ي يوني را به عنوان آب خالص توصيف کنيد.

همانطور که بيان شد با استفاده از يک دستگاه تصفيه آب غير از تصفيه آب و داشتن آبي سالم، مي‌توانيد بو و مزه‌ي آب را نيز بهبود ببخشيد. با انتخاب يک دستگاه تصفيه آب خانگي مناسب که علاوه بر داشتن سيستم فيلتراسيون چند مرحله‌اي، مناسب آب منطقه‌اي محل زندگي شما نيز باشد، از سلامت آب آشاميدني خود مطمئن شويد.

نصب دستگاه‌هاي تصفيه آب از نظر محل نصب به سه دسته زيرسينکي، روميزي و ديواري تقسيم‌بندي مي‌شوند. تصفيه آب زيرسينکي رايج‌ترين نوع دستگاه تصفيه آب است. همانطور که از نام آن پيداست زير سينک نصب مي‌شوند و ديده نمي‌شوند. از جريان برق استفاده مي‌کنند و بيشتر به روش اسمز معکوس کار مي‌کنند. دستگاه‌هاي روميزي در دو نوع مخزن‌دار و بدون مخزن هستند. دستگاه‌هاي بدون مخزن روي شير نصب مي‌شوند. سايز کوچکي دارند و هميشه آب تصفيه شده داريد. 

لينک منبع : پاکاب22

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده