بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مشاوره خانواده

 مشاوره خانواده

خانواده مهمترین ارتباطی است که انسان ها با یکدیگر دارند. جوامع حول محور خانواده تشکیل شده اند و بدون ارتباط ما با یکدیگر و غریزه زیست شناختی ما برای محافظت از خانواده هایمان ، ممکن است انسان ها در راهی که پیش می گیرند تکامل نیافته و یا پیشرفت نکنند.

با این حال ، همه خانواده ها بدون مشکل ، استرس یا درگیری نیستند. نکته اصلی در داشتن و نگه داشتن یک واحد خانوادگی موفق و رو به پیشرفت این است که بتوانیم نیاز های فردی اعضای خانواده را بفهمیم و شناسایی کنیم و آنها را با سلامت واحد خانواده هم جهت کنیم . مشاوره خانوادگی نوعی درمان منحصر به فرد است که می تواند در رفع همه ی آن نیاز ها کمک کند.

اگر به فکر مشاوره خانواده هستید ، این به خودی خود نشانگری خوب و به این معناست که شما به آن نیاز دارید. همانطور که شما این تصمیم مهم را برای کسب حمایت از خارج می گیرید ، ده دلیل وجود دارد که نشان می دهد خانواده شما می تواند از مشاوره بهره مند شود. هنگامی که به دنبال یک مشاور خانواده هستید ، تمام گزینه های موجود از جمله یک روانشناس یا روانپزشک یا مرکزمشاور را در نظر بگیرید.

 

خانواده تلفیقی (ناتنی)

یک خانواده تلفیقی هنگامی شکل می گیرد که دو واحد خانوادگی جدا تصمیم می گیرند که یکی شوند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک نفر با دو فرزند با شخص دیگری که یک فرزند دارد ازدواج کند. یک خانواده تلفیقی همچنین می تواند زمانی باشد که شخصی که بدون فرزند است با یک والد ازدواج کند یا در همان شرایط ، این زوج فرزندان خود را دارند و خواهر و برادر های ناتنی را ایجاد می کنند.

هدایت این نوع خانواده ها دشوار است ، به خصوص هنگامی که والدین دیگری نیز از روابط قبلی وجود دارند که هنوز در زندگی فرزندان دخیل هستند. با محدودیت های ارتباطی، ممکن است نقش پدر/مادر خوانده پر از مذاکرات مداوم شود. هر نقشی که داشته باشید ، احتمالاً هدف همه اینها این است که یک واحد خانوادگی هماهنگ داشته باشید که در آن همه اعضا احساس کنند صدایشان شنیده می شود و آگاهی لازم را کسب می کنند. مشاوره خانواده توسط یک روانشناس یا روانپزشک می تواند در این امر به شما کمک کند.

آیا به تازگی متوجه شده اید که خانواده شما دیگر با یکدیگر صحبت نمی کنند؟ آیا نوجوانان شما به جای اینکه در مورد روزشان به شما بگویند ، دور میز ناهار در حال استفاده از توییتر و Tik-Tok اند ؟ آیا خودتان متوجه این موضوع شده اید که شما حتی قبل از بیرون آمدن از رختخواب در صبح دنبال تلفن خود می گردید که پیام هایتان را چک کنید؟ آیا می دانید شوهرتان قبل از چک کردن صفحه اینستاگرام و تگ (tag) کردن شما ، با چه کسی برای صرف ناهار رفته است؟

هرچه ارتباط ما با تلفن و مشاوره آنلاین بیشتر باشد ، احتمالا ارتباط کمتری با افرادی که بیشترین اهمیت را برای ما دارند داریم. مشاوره خانوادگی می تواند به خانواده هایی که به طور موثر ارتباط برقرار نمی کنند کمک کند تا از وسایل الکترونیکی جدا شده و با یکدیگر در تماس باشند.

نوجوانان می توانند حال و هوای متغیری داشته باشند و جوانان کم کم تمایل به حفظ حریم خصوصی شان پیدا می کنند. بعضی اوقات ممکن است همسر شما روزی را برای خودش بخواهد تا از مادری پر مشغله اش دور شود ، یا ممکن است شوهر شما بخواهد برای یک سفر ماهیگیری آخر هفته با بچه ها باشد. صرف نظر از سن و سال ، خواستن اوقات تنهایی برای همه عادی است.

لینک منبع : حال خوب

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده