بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» » ثبت برند

» ثبت برند

ثبت برند یا همان نحوه برگه ثبت برند همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت استفاده می شود

برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نام تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.

در واقع فرم ثبت برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است.

واژه برگه ثبت برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.

پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برگه ثبت برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد.

از نظر مصرف کننده خرید از یک برند یعنی: کیفیت بالا ،خطر پذیری کمتر،سپردن مسئولیت به تولید کننده ،وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت .

اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.

 

هدف از ثبت علامت چیست؟

هدف ثبت برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد.

محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود.

از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد.

لینک منبع : ثبت شرکتها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده