بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کانکس

  کانکس


سبک ها و روش های متفاوتی برای ساخت انواع کانکس وجود دارد و این تنوع سبک به دلیل تنوع زیاد در گزینه های موجود برای انتخاب مصالح اولیه می باشد اما چیزی که در اکثر روش های تولید کانکس مشترک است ساخت شاسی کف با تیر آهن و اسکلت فلزی از با پروفیل های آهنی در ابعاد 40*40 میلی متر می باشد که بنا به ابعاد و نوع درجه کیفی ضخامت ها و نمره های متفاوتی از آنها بکار می رود.اتصالات در اکثر مواقع از طریق جوش ممتد بوده اما در برخی موارد نیز با روش پیچ و مهره نیز جهت مونتاژ و دمونتاژ آنها را تولید می کنند.پوشش بدنه و سقف نیز از مصالح مختلفی مانند ورق های فولادی گالوانیزه شده ، چوب ، فایبرگلاس و پانل های پیش ساخته می باشد که خریداران کانکس در هنگام سفارش خرید کانکس یکی از آنها را انتخاب می کنند چرا که هرکدام دارای ویژگی ها و مزایایی بوده و از لحاظ هزینه نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

معایب کانکس

از عمده ترین معایب این سازه ها به نبود کنترل کیفی در اکثر واحد های تولید کننده در مرحله نخست باید اشاره کرد. چرا که بسیاری از تولید کنندگان آن ها را کارگاه های کوچک و غیر استاندارد تشکیل داده اند که بدون در نظر گرفتن اصول مهندسی در صنعت پیش ساختگی اقدام به تولید کرده و با استفاده از مصالح بی کیفیت یک سازه نا مرغوب را تولید می کنند. این کار باعث کاهش هزینه ها می گردد چرا که مصالح اولیه بی کیفیت قیمت تمام شده نهایی پائین تری خواهد داشت و بسیاری از خریداران به دلیل قیمت پائین از آنهاخرید و در نهایت از این کار خود ابراز ندامت می کنند.

از دیگر معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کاهش قیمت پس از استفاده : معمولا پس از خرید کانکس و استفاده اگر بخواهیم مثلا یک کانکس ویلایی را بفروش برسانیم حدود 30 تا 40 درصد از هزینه اولیه آن کسر می گردد.

محدودیت در ابعاد هنگام حمل : هر سازه می بایست برای اینکه قابلیت حمل را داشته باشد دارای ابعاد استاندارد چه در طول و عرض و چه در ارتفاع داشته باشد تا مجوز تردد در جاده های داخل کشور را کسب نماید  که در ابعاد بزرگ برای حل این مشکل روش دوقلو و یا ساخت در محل استفاده می شود.


مزایای کانکس

مهمترین مزایای استفاده از کانکس خلاصه شده در صرفه جویی زمان و هزینه ها اما در کنار آن دارای مزایایی دیگری نیز می باشد. در اینجا برای روشن شدن موضوع بطور خلاصه هریک از مزایای آن را شرح داده ایم.

سرعت در ساخت : بطور کلی سرعت در ساخت و ساز با سبک پیش ساختگی بسیار بیشتر از روش های معمول و سنتی می باشد که سرعت زیاد برابر با بازگشت سریع تر سرمایه و صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد.

مقاومت در برابر زلزله : به دلیل استفاده از تکنیک پیش ساختگی و مصالح با تایل های بزرگ و سبک مقومت این سازه ها در برابر زلزله بسیار بالا بوده و از طرفی در صورت تخریب آوار آن برای انسان خطرناک نبوده چرا که چگالی آنها نسبت به مصالح ساختمانی بسیار کمتر است.

عایق حرارتی : استفاده از عایق های مناسب در جداره های ابعاد کانکس بخصوص نوع ساندویچ پانل که در آن از فوم پلی یورتان استفاده شده باعث گردیده تا اتلاف انرژی در آنها به حداقل رسیده و بتوان از آنها در مناطق خیلی سرد و یا خیلی گرم استفاده کرد.

امکان جابجایی : اینکه بتوان یک سازه یا خانه پیش ساخته را به راحتی جابجا نمود مزیت بسیار خوبی بوده بخصوص در کارگاه های ساختمانی و عمرانی که می توانند پس از اتمام پروژه سریعا سازه ها را جهت تجهیز کارگاه جدید به محل دیگری منتقل کنند.

لینک منبع : کانکس راسا


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده