بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» داربست فلزی

داربست فلزی

یکی از پرخطر ترین کار ها کار روی داربست میباشد و شما باید همه چیز درباره ی داربست فلزی را بدانید افرادی که روی داربست کار میکنن باید توانایی مناسب و لازم را برای کار روی داربست داشته باشند از داربست معمولا برای حفظ سلامتی و ایمنی کارگران استفاده میشود از جمله اجزای داربست فلزی ، لوله ها ، بست ها ، فریم ها و اجزای فلزی دیگری که در برپایی داربست جدید استفاده میشوند هستند. داربست‌های فلزی از لوله‌های فولادی با قطر 48?3 میلیمتر که به آن‌ها لوله 5 سانتیمتری گفته ‌می‌شود ساخته ‌می‌شوند. لوله‌ها باید حداقل ضخامت 4 میلیمتری داشته باشند و به وسیله بست‌های مناسب به هم متصل شوند.

داربست‎ فلزی همانطور که از نامش مشخص است، سازه‎ای است که از فلز ساخته می‎شود. این داربست‎ها بسته به جایی که قرار است از آن استفاده شود؛ به دو دسته داربست فلزی بلند و داربست فلزی کوتاه تقسم می‎شود. یعنی درواقع برخی از انواع داربست فلزی برای استفاده از ساختمان‎های بلند کابرد دارند و برخی دیگر در ساختمان‎هایی با ارتفاع کمتر استفاده می‎شوند.

اتصالات داربست فلزی بند از لوله ‎های فولادی با قطر 50 سانتیمتر و ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است. برخلاف آنچه اکثرا تصور می‎کنند؛ سر هم کردن این لوله‎ ها کار سختی نیست. تنها کافی است لوله‎ ها را به وسیله بست به یکدیگر متصل کنید. تنها زمان کمی کافی است که شما یک داربست با ارتفاع بلند داشته باشید. این نوع داربست را برای اینکه امن باشد و واژگون نشود باید به دیوار وصل کرد.

موارد استفاده از داربست فلزی زیاد است که مهم‎ترین و رایج‎ترین آنها استفاده از داربست فلزی برای نمای ساختمان می‎باشد؛ نمای ساختمان همیشه به چیزهایی مانند سیمان کاری، سنگ‎کاری، جوش کاری، برق‎کاری و ... وجود دارد که انجام این کارها بدون وجود داربست امکان‎پذیر نمی‎باشد. توجه داشته باشید برای ساختمان‎هایی که بیش از 30 متر ارتفاع دارند باید از حفاظ یا جان پناه ساختمانی برای امنیت بیشتر افراد استفاده شود. درحال حاضر داربست فلزی قالبی به‎عنوان یک سازه موقت بیشترین استفاده را در ساختمان‎سازی‎ها دارد. نوع دیگر از داربست‎های فلزی، داربست فلزی کفراژ از زیر بتون است که بیشتر نصب سقف ساختمان‎ها بلند که ارتفاعی بیش از 4 متر دارند استفاده می‎شود.

قطع بتون در این نوع داربست اهمیت زیادی دارد. هر چه قطر بتون بیشتر شود، فاصله بین پایه‎ ها باید کمتر شود. داربست فلزی به‎صورت کفراژ برای خفاظت از سازه اصلی نیز یکی دیگر از انواع داربست‎ فلزی جدید است که برای ساختمان‎هایی با ارتباع بسیار زیاد استفاده می‎شود.

به داربست های فلزی، داربست یا سکوی پیش آمده هم می گویند زیرا این مدل از انواع داربست فلزی مانند سکو از سطح دیواره ساختمان بیرون می زنند. به این دلیل که اتکای اینگونه داربست ها به دیواره های ساختمان می باشد، در جاهایی که به دلیل شرایط مکان، امکان نصب داربست معمولی وجود ندارد یا بسیار پر هزینه است، گزینه مناسبی محسوب می شوند. نصب کردن و جداسازی آنها به دیواره ساختمان نیز توسط جرثقیل انجام می شود. همین امر باعث می شودکه نصب داربست فلزی در صرفه جویی مصالح مورد نیاز برای داربست بسیار تاثیر گذار باشد.

به طور کلی هزینه اجاره دادن داربست های فلزی به صورت ماهیانه می باشد. یعنی شرکت هایی که در کار نصب و اجاره داربست فعالیت می کنند بدون توجه به اینکه تعداد روز های کاری شما چقدر است، هزینه اجاره یک ماه را دریافت می کنند. طریقه محاسبه هزینه داربست فلزی به صورت حجمی است یعنی میزان فضایی که داربست اشغال نموده با توجه به متر مربع، تا یک ارتفاع معینف هزنیه تعریف شده ای دارد. در حالتی که ارتفاع افزایش یابد متناسب با میزان افزایش آن، قیمت اجاره داربست نیز افزایش می یابد. برای اجرای داربست فلزی هر سال نرخ نامه ای توسط صنف مصالح ساختمانی انتشار می یابد.

لینک منبع : داربست سیما ساز


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده