بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» وکیل در مشهد

وکیل در مشهد


با توجه به اینکه، محاکم قضایی مشهد به طور کلی دارای پرونده های زیادی از دعاوی مختلف هستند و تجربه نشان داده است که در پرونده هایی که، وکیل یا فرد آشنا به قوانین وجود ندارد، قاضی پرونده بیشتر به مشکل برخورده است و رای عادلانه تری داده است، از همین رو وکیل در مشهد میتواند نقش پررنگی در پرونده ایفا کند. مثلا گاهی وجود دارد که عنوان شکایت و دعوا اصلا همخوانی با عمل انجام شده مرتکب و یا خواسته اشخاص ندارد.

همه این مشکلات زمانی حل خواهد شد که فردی مسلط به قوانین به عنوان وکیل در پرونده های قضایی دخالت کند که این خود مزایایی دیگری نیز دارد از جمله صحت و سقم پرونده ها و اصول اولیه اقامه دعوا رعایت می شود و سبب می شود دقت قاضی به اصل موضوع و ماهیت پرونده بیشتر شود. علاوه بر این زمان رسیدگی و پروسه دادرسی پرونده به خاطر رعایت برخی نکات مربوطه در طی رسیدگی توسط وکلا، کاهش می یابد.

در این مطلب قرار است راجع به وکیل خوب در مشهد و ویژگی های یک وکیل خوب در مشهد توضیح داده شود تا در هنگام انتخاب یک وکیل از این ویژگی ها و حٌسن ها به عنوان ملاک و معیار برای انتخاب وکیل خوب استفاده نمایید.

خدماتی که وکیل به مراجعین خود ارائه میدهد، منحصر به دفاع ازحقوق آنان در دعاوی مربوطه نیست، بلکه بخشی از روابط وی با مشتریان خود، به انجام مشاوره حقوقی مربوط می گردد که ماهیت این ارتباط به هیچ وجه در چهارچوب عقد وکالت قابل تبیین نمی باشد.

شاید در بادی امر تلاش برای یافتن یک قالب منسجم و از پیش تعریف شده برای وکالت به معنای اخص آن عبث و غیرمفید بنظر برسد، به همین دلیل در نظام های حقوقی اروپایی و آمریکایی، در طرح مباحث مربوط به وکالت در دعاوی، این تقید دیده نمی شود بلکه برعکس، وظیفه وکیل را به عنوان یک حرفه با تخصص حقوقی که جامعه از وی انتظار کمک به اجرای عدالت دارد، مورد بررسی قرار می دهند.

لیکن در رد این توهم، توجه به این نکته ضروریست که در هر حال زمینه ساز فعالیت وکیل خوب در مشهد، قراردادی است که وی با مراجعین خود تنظیم می نماید و در مواردی که حدود و میزان مسئولیت وی بدلیل وجود ابهام در قوانین، مورد تردید واقع شود، الزاماً این تردیدها با توجه به تمایل شدیدی که دادرسان ما قبل از رسیدگی به دعاوی مطروحه به تعریف رابطه حقوقی طرفین دارند، باید در پرتو رابطه قراردادی آنان برطرف شود.

این ضرورت اختصاص به وکالت نداشته بلکه در مورد سایر مشاغل مانند طبابت، مهندسی و حتی حسابرسی نیز محسوس است. به همین دلیل مطالب این مقاله به مقایسه وکالت به معنای خاص آن با عقودی که کم و بیش با ماهیت این تأسیس حقوقی شباهت دارند و بیان وجوه اشتراک و افتراق آنها اختصاص می یابد تا بتوان از این رهگذر جایگاه آن را در بستر حقوقی ایران باز شناخت.

اولین ویژگی یک وکیل خوب دارا بودن صفات امانتداری و امین بودن است، اکثر موکلین به دنبال وکیلی هستند که اسرار و اتفاقات پیش آمده در پرونده و جریان قضایی را افشا نکنند علی الخصوص در پرونده های منافی عفت، به عبارت ساده تر یعنی به دنبال وکیل خوب و مورد اعتماد در مشهد هستند. از طرفی هم اخلاق حکم می کند که وکلا اطلاعات موکل خود را حتی بعد از اتمام و مختومه شدن پرونده نیز حفظ کنندو مورد افشا قرار ندهند. پس در نتیجه حفاظت از اسرار و اطلاعات موکل اولین ویژگی وکیل خوب در مشهد می باشد.

لینک منبع : مشهدلایزر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده