بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معماری پایدار

معماری پایدار

انواع روش های طراحی معماری

روش طراحی بر اساس مفاهیم فرم گرا و روش طراحی بر اساس مفاهیم عمل گرایی. در روند طراحی معماری، دو نوع تفکر وجود دارد: نوع اول، تفکری سریع، بدون جزئیات خاص و دارای گزینه های جامع و اجمالی است اما نوع دوم، تفکری است که به جزء اهمیت داده و قدم به قدم شکل می گیرد. دامنه طراحی معماری با توجه به زمان، فرصت ها و فرآیندهای پروژه می تواند متفاوت باشد.

ممکن است طراح از نظر ذهنی وابستگی خاصی به یک نوع تفکر و روش داشته باشد اما در عمل، ترکیبی از هردو تفکر را به کار بگیرد. معمار باید بداند در کجا از کدام روش طراحی معماری استفاده کند تا بازده بیشتری به دست آورد و این، یکی از مهم ترین خصوصیات طراح محسوب می شود.

به عنوان مثال هنگام طراحی شهرک مسکونی، هنگامی که طراح سعی در شناسایی سلایق و اطلاعات پیرامون مالک را دارد؛ پیش می آید که به جامعه شناسی، مردم شناسی، روانشناسی، ارگونومی و سایر زمینه ها رجوع کند و این اجتناب ناپذیر است. توصیه می کنیم پروژه و کارهای طراحی معماری خود را به گروه معماران پایدار بسپارید تا از مهارت های خلاقانه معماری نوین، بهره مند شوید.

مراحل و روند طراحی معماری

طراحی معماری، روند پیچیده‌ای دارد که جزئیات زیادی می طلبد. به عنوان گروه طراحی معماری "معماری پایدار" ، می خواهیم به مراحل و روند طراحی معماری گریزی بزنیم تا ببینیم این فرآیند، به چه نکاتی نیاز دارد تا به بهترین شکل اجرا شود. با ما همراه شوید.

مرحله اول (فاز صفر معماری): مرحله شناخت و پیش از طراحی

طراحی معماری، عبارت است از ارزیابی دقیق و منظم اطلاعات، اهداف، واقعیت ها و نیازهای مشتری و جامعه. یک برنامه خوب و مشخص، در نهایت منجر به یک پروژه باکیفیت و عالی می شود. این مرحله درست زمانی انجام می‌گیرد که مشتری، با معمار خود در خصوص نیازها و توقعاتش صحبت می کند.

سپس معمار، با جمع آوری تمام اطلاعات موردنیاز که کاری بسیار ظریف و مهم است، شروع به ترسیم و تجسم یک مدل مشخص می کند.


مرحله دوم (فاز یک معماری): طراحی شماتیکی

پس از اینکه نیازهای پروژه مشخص شد و برآیندی از نحوه انجام پروژه به دست آمد، نوبت به طراحی شماتیکی می رسد. معمار برحسب تمام داده های مشتری در فاز صفر معماری، یک نمای کلی از پروژه را تهیه و در اختیار مالک زمین قرار می دهد. اولین نگاه کلی به پروژه، در این مرحله مشخص می شود و تصمیم گیری در خصوص ادامه یا اعمال تغییرات، در این فاز طراحی معماری صورت می گیرد.


مرحله سوم (فاز دو معماری): توسعه طراحی معماری

شماتیک کلی پروژه که در فاز یک معماری ارائه شد، دستخوش تغییراتی در خصوص بهبود کلی خواهد شد. در واقع اینجا خلاقیت معمار وارد عمل می شود و از سرزمین ایده ها، بهترین ایده ها را تجسم و به نقشه اضافه می کند.

اینجاست که می توان پروژه را جدی گرفت و حتی نسبت به انتخاب مواد، ساختار اولیه، نحوه کارکرد سیستم و جزئیات ساخت و ساز، صحبت کرد. این مرحله از این جهت اهمیت دارد که هرگونه تغییر در فاز ساخت و ساز، اندیشیده می شود و دیگری نیازی به اعمال تغییرات برنامه ریزی نشده و ناگهانی در نقشه نیست.


سایت منبع : معماری پایدار

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده